Біженці та наші обов’язки

Автор(и)

  • К. Папагеоргіу Афінський національний університет імені Каподістрії, Школа Права, Греція

DOI:

https://doi.org/10.21564/2227-7153.2019.2.204686

Ключові слова:

біженці, демократична держава, моральний обов’язок, політичне самаритянство, порятунок, права і свободи, справедливість, суспільно-політичний порядок

Анотація

У цій статті грецький професор пояснює своє бачення підстав моральних та політичних обов’язків, що існують у нас як громадян своїх держав стосовно біженців.
Автор вважає, що доволі поширене у багатьох суспільствах сприйняття біженців як тягаря та загрози для приймаючої держави є абсолютно хибним і використовується доволі часто
для виправдання інших негараздів, які жодним чином не пов’язані із біженцями. Натомість автор вважає, що, допомагаючи та прихищаючи біженців, суспільства зміцнюють
власну демократичну політичну спільноту, а громадяни приймаючих держав набувають більш глибокої демократичної свідомості. Окрім того, апелюючи до Канта, автор наголошує
на тому, що ми, як розумні істоти, не можемо бажати, щоб байдужість стала універсальним законом, а на місці кожного біженця, який тікає від загроз його життю і основоположним
правам, щомиті може опинитись будь-хто з нас. Біженці, які втрачають захист від своїх держав, не можуть бути залишені напризволяще,
адже усі люди об’єднані між собою універсальним моральним обов’язком – не завдавати навмисної шкоди одне одному та допомагати одне одному у випадку серйозної загрози,
якщо це не пов’язано із жертовністю. Цей моральний обов’язок щодо жителів чи громадян інших держав, що автор називає політичним самаритянством, що виглядає як солідарність 

та компенсація за втрачений правопорядок. Це у кінцевому рахунку сприяє утвердженню справедливості. Виконання цього обов’язку, звичайно, опосередковується державними інституціями. При цьому, автор наголошує, що лише демократична держава має владу та авторитет виконувати місію захисту прав і свобод іноземців, які опинились у небезпеці.
Держави повинні подбати про те, щоб розробити політики стосовно допомоги біженцям, в яких відобразиться об’єктивна оцінка їх спроможностей, механізми координації процесів допомоги, справедливий розподіл тягарів та ресурсів. Автор робить важливе застереження: слід завжди пам’ятати, що допомога не може змушувати біженців позбавлятись власної ідентичності та отримувати нову в обмін на більш високий рівень життя. Приймаючі суспільства повинні уникати зневаги та поблажливості до біженців, зарозумілості та хвастощів, які зраджують моральну цілісність доброчинності.

Посилання

Arendt, Hanna. The Origins of Totalitarianism. Cleveland and New York: Meridian Books, 1962.

Baron, Marcia, and Melissa Seymour Fahmy. “Beneficence and Other Duties of Love in The Metaphysics of Morals.” In Τhe Blackwell Guide to Kant’s Ethics, edited by Thomas E. Hill, Jr., 209–28. Wiley-Blackwell, 2009.

Bauer, Wolfgang. Crossing the Sea with Syrians on the Exodus to Europe. Los Angeles: & Other Stories, 2016.

Beitz, Charles. Political Theory and International Relations. Princeton, NJ: Princeton University Press, 1999.

Brock, Gilian. Global Justice. Oxford/New York: OUP, 2009.

Caney, Simon. Justice Beyond Borders. Oxford: OUP, 2005.

Carens, Joseph H. The Ethics of Immigration. New York: Oxford University Press, 2013.

Cicero. On Obligation. Oxford: ΟUP, 2001.

Clarke, Bruce. Twice A Stranger: How Mass Expulsion Forged Modern Greece and Turkey. London: Granta, 2006.

Cooper, Frederick. Citizenship, Inequality and Difference. Princeton/Oxford: Princeton University Press, 2018.

Dagger, Richard, and David Lefkowitz. “Political Obligation.” In The Stanford Encyclopedia of Philosophy, edited by Edward N. Zalta (Fall 2014 Edition). https://plato.stanford.edu/archives/ fall2014/entries/political-obligation/.

Owen, David. “Human Rights, Refugees and Freedom of Movement.” Journal for Human Rights/ Zeitschrift fur Menschenrechte Issue 2 Vol. 8 (2014): 50–65.

Dworkin, Ronald. Law’s Empire. London: Fontana Press, 1986.

Forst, Rainer. “The Justification of Human Rights and the Basic Right to Justification: A Reflexive Approach.” Ethics Vol. 120 No. 4 (July 2010): 711–40.

Frank, Michael. “Finding ourselves in the Venetian Ghetto”. Boston Review (March 14, 2017). http://bostonreview.net/literature-culture/michael-frank-finding-ourselves-venetian-ghetto.

Jeske, Diane. “Special Obligations.” In The Stanford Encyclopedia of Philosophy, edited by Edward N. Zalta. Spring 2014 edition. https://plato.stanford.edu/archives/spr2014/entries/special-obligations/.

Hoffe, Otfried. Demokratie im Zeitalter der Globalisierung. Munchen: Verlag C. H. Beck, 1999.

Kant Practical Philosophy. New York: Cambridge University Press, 1996.

Kant, Immanuel. Groundwork for the Metaphysics of Morals. New Haven and London: Yale University Press, 2002.

Kirste, Stephan. “The Human Right to Democracy as a Capstone of Law.” In Human Rights, Rule of Law and the Contemporary Social Challenges in Complex Societies, edited by Marcelo Campos Galuppo, Monica Sette Lopes/Karine Salgado, Thomas Bustamante, Lucas Gontijo. Suttgart: Franz Steiner Verlag, 2015.

Korsgaard, Christine. The Sources of Normativity. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.

Koukouzelis, Kostas. “Liberal internationalism and Global Social Justice.” Journal of Global Ethics 5:2 (2009): 97–108.

Mashal, Mujib. “In Afghanistan’s Season of Crisis, ‘Words Do Not Have the Strength’.” New York Times, October 17, 2018. https://www.nytimes.com/2018/10/17/world/asia/afghanistanelection crisis.html.

Miller, David. Strangers in Our Midst: Τhe Political Philosophy of Immigration. Cambridge, Mass/ London, UK: Harvard University Press, 2016.

Moellendorf, Darrel. Cosmopolitan Justice. Boulder: Westview, 2002.

Nagel, Thomas. “The Problem of Global Justice.” Philosophy and Public Affairs 33(2) (2005): 113–47.

Nayeri, Dina. “The Ungrateful Refugee: ‘We have no debt to repay’.” The Guardian, April 4, 2017. https://www.theguardian.com/world/2017/apr/04/dina-nayeri-ungrateful-refugee.

Nussbaum, Martha C. “Duties of Justice, Duties of Material Aid: Cicero’s Problematic Legacy.” Bulletin of the American Academy of Arts and Sciences Vol. 54, No. 3 (Spring, 2001): 38–52.

Nussbaum, Martha C. Frontiers, of Justice: Disability, Nationality, Species Membership. Cambridge, MA: Belknap (Harvard University Press), 2006.

Nussbaum, Martha C. Political Emotions, Why Love Matters for Justice. Cambridge, MA: Harvar University Press, 2013.

O’Neill, Onora. “Cosmopolitanism Then and Now”. In Constructing Authorities, 199–214.

Cambridge: Cambridge University Press, 2015.

Papageorgiou, Konstantinos. War and Justice, A Political Philosophy for the World. Athens: Polis, 2008.

Papageorgiou, Konstantinos. “Cosmopolitan Citizenship in a Complex World. Arguments for an Impure

View.” In Athenian Legacies European Debates on Citizenship, edited by Paschalis M. Kitromilides. Firenze: Leo S. Olschki, 2014.

Pettit, Philip. “Rawl’s Peoples. In Rawls’s Law of Peoples, edited by Rex Martin and David A. Reidy. Malden, Mass/London: Blackwell, 2006.

Pettit, Philip. Just Freedom: A Moral Compass for A Complex World. New York, 2014.

Pfordten, Dietmar von der. Rechtsethik. 2 Auflage. Munchen: Verlag Beck, 2011.

Pogge, Thomas. World Poverty and Human Rights. Cambridge, UK/Maldon, Mass.: Polity, 2002. Postema, Gerald J. Covenant as a Political Idea, unpublished manuscript.

Price, Matthew. Rethinking Asylum: History, Purpose and Limits. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.

Rawls, John. A Theory of Justice. Oxford University Press, 1999.

Rawls, John. Political Liberalism. New York: Columbia University Press, 1993.

Rawls, John. The Law of Peoples. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999.

Sangiovanni, Andrea. “Solidarity in the European Union.” Oxford Journal of Legal Studies (2013): 1–29.

Scheffler, Sammuel. Βoundaries and Allegiances. Oxford: OUP, 2001.

Sennett, Richard. The Foreigner, Two Essays on Exile. Notting Hill Editions, 2011.

Simmons, John A. Justification and Legitimacy. Cambridge: Camrbidge University Press, 2001.

Singer, Peter. The Most Good You Can Do. Yale: Yale University Press, 2015.

Stilz, Anna. Liberal Loyalty, Freedom, Obligation and the State. Princeton Oxford: Princeton University Press, 2009.

Wellman, Christopher Heath. “Samaritanism and the Duty to Obey the Law.” In Is There a Duty to Obey the Law? Edited by John Simmons and C. H. Wellman. Cambridge: CUP, 2005.

Wenar, Leif. “Why Rawls is not a Cosmopolitan Egalitarian (draft).” In Rawls’s Law of Peoples: A Realistic Utopia? Edited by Rex Martin and David Reidy. Blackwell, 2006.

Wills, Gary. Venice: Lion City, The Religion of Empire. New York, London, Toronto, Sydney, Singapore: Simon & Schuster, 2001.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

МИР, ЗАСНОВАНИЙ НА ПРАВАХ ЛЮДИНИ